2013-10-05 11.01.37Šiaurietiškas ėjimas (Nordic Walking) kilęs iš Suomijos, kur nuo 1970-ųjų jis taikomas slidininkų vasaros treniruotėse. 1997 metais buvo pradėtos gaminti specialios lazdos ir šis ėjimo metodas peraugo į fizinės būklės gerinimo (fitness) pratimą. Šiaurietiškas ėjimas tapo žinomas už Suomijos ribų ir pradėjo sparčiai plisti visoje Europoje ir JAV.

Vis daugiau žmonių atranda šiaurietišką ėjimą kaip puikią laisvalaikio leidimo, bendravimo ir sveikatos stiprinimo priemonę, tinkančią bet kokio amžiaus žmonėms, nepriklausomai nuo jų fizinės būklės¹.

Šiaurietiškas ėjimas plačiai taikomas kaip gydymo forma ir yra veiksmingas gydant kvėpavimo ir kraujotakos sutrikimus, stuburo ligas, osteoporozę, Parkinsono ir Alzheimerio ligas. Jis puikiai tinka ir vyresnio amžiaus bei turintiems antsvorio žmonėms.

Šiaurietiškas ėjimas kaip bendro fizinio pasiruošimo ar reabilitacijos po traumų priemonė dažnai pritaikomas ir sporte.

 

Cooper institutas (Dallas, JAV) atliko tyrimą, kuriuo buvo siekiama palyginti šiaurietišką ėjimą su paprastu greitu ėjimu. Šis tyrimas parodė, kad šiaurietiškas ėjimas padeda sudeginti 47% daugiau kalorijų bei sunaudoti daugiau deguonies, negu paprastas ėjimas be lazdų tokiu pat greičiu.

Pagrindiniai šiaurietiško ėjimo privalumai:2013-09-28 10.16.30

  • lengvai išmokstamas;
  • iki 30% mažiau apkrauna judėjimo aparatą, todėl ypatingai tinka turintiems sąnarių ir nugaros problemų;
  • atpalaiduojami kaklo ir sprando srities raumenys;
  • veiksminga svorio metimo treniruotė gryname ore;
  • vysto aerobinę ištvermę, tuo pačiu metu treniruoja viršutinės kūno dalies raumenis;
  • gerina širdies ir kraujagyslių veiklą;
  • aktyvaus kvėpavimo dėka pagerina viso organizmo aprūpinimą deguonimi;
  • šiaurietiškas ėjimas yra geriausiai pritaikyta reabilitacija po sportinių traumų atvirame ore.

Visi naujausi psichologiniai ir fiziologiniai tyrimai patvirtina, kad mūsų kūnas ir siela yra visuma bei veikia vienas kitą. Jei esame prastos fizinės formos, mus dažniau aplanko liūdnos, pesimistinės mintys, mažėja produktyvumas darbe, atsiranda įtampa asmeniniuose santykiuose. Jei mūsų kūnas yra sveikas, smegenys gauna pakankamai deguonies, esame kūrybiški ir energingi, kasdienius darbus atliekame greitai ir su malonumu.

Maždaug po 30 minučių aktyvios aerobinės veiklos organizmas išskiria vadinamuosius „laimės hormonus“ - serotoniną ir endorfiną. Šios medžiagos veikia atpalaiduojančiai, o išsiskyręs dopaminas žadina fantaziją ir kūrybiškumą. Jausmai, kurie atsiranda po reguliarių treniruočių, vadinami „bėgiojimo euforija“.

2013-10-05 11.01.54Dauguma žmonių jau po pirmų treniruočių būna maloniai nustebinti šiaurietiško ėjimo metu gimusių naujų idėjų ir sprendimų, lengvumo ir optimizmo jausmo. Tai yra mūsų smegenyse veikiančios laboratorijos darbo rezultatas. Ji pagaliau gavo „žaliavų“ bei pakankamą deguonies kiekį, kad galėtų „pagaminti“ stresą slopinančių hormonų, kurie puikiausiai susidoroja su virusais ir liūdnomis mintimis bei skatina kūrybišką mąstymą.

Vaikščioti su lazdomis galima bet kuriuo metų laiku ir ant bet kokio žemės paviršiaus. Išmokus ir teisingai vaikštant šiaurietiškojo ėjimo būdu, galima įdarbinti iki 90% viso kūno raumenų. Tai labai aukštas rodiklis, nenusileidžiantis plaukimui baseine. O vaikščiojimas gryname ore ir tam tikro ėjimo tempo palaikymas puikiai treniruoja širdies – kraujagyslių ir kvėpavimo sistemas. Šiaurietiškąjį ėjimą dar galima būtų pavadinti „ lauko aerobikos treniruotėmis“.

Pastebima tendenciją, kad žmonės nusiperka šiaurietiškojo ėjimo lazdas, pasiskaito informacijos internete ir ima praktikuoti savarankiškai, nes „jau viską moka ir žino“.

 

„Kol pati nepradėjau mokytis šiaurietiškojo ėjimo technikos, maniau, kad nelabai ten yra ko mokytis. Lazdas į rankas – ir pirmyn. Praktika parodė visai ką kita. Pradžioje būtina palaipsniui išmokti teisingo ėjimo tempo, nugaros padėties, tinkamos rankų judesių amplitudės, reikiamo žingsnių ilgio ir pėdų pastatymo būdo. Tik atidirbus visus šiuos elementus ir juos sujungus į visumą galima gauti gerą poveikį ir rezultatą. Kitu atveju nereikėtų galvoti ar girtis, kad praktikuojate šiaurietiškąjį ėjimą. Jūs tiesiog vaikštinėjate lauke, pasispirdami lazdomis“,- sako trenerė .

Svetainėje lankosi 77 svečiai ir nėra prisijungusių narių

store1

Prisijungimas

Scroll to top